poniedziałek, Czerwiec 01, 2020
Portret

Jak wykonać letni portret?

Czy w studio fotograficznym można osiągnąć każdy możliwy efekt? Oczywiście, że tak! Nawet portret nawiązujący do wakacyjnej aury nie będzie żadną przeszkodą. Realizacja każdego praktycznego pomysłu jest w tym miejscu możliwa, trzeba zadbać jednak o odpowiedni sprzęt i prawidłowo uchwycić scenę swoim aparatem. Wszystko co najpiękniejsze, najciekawsze nie sfotografuje się same!

Portret dla przyjemności

Wcielanie nowych pomysłów w życie przy użyciu prostych środków jest możliwe. W kwestii portretów można stwierdzić, że wykorzystuje się jedno źródło światła. Z czym kojarzy się lato? Z czymś nostalgicznym, lekkim, powiewającymi włosami, rozpromienioną i uśmiechniętą twarzą. Naturalny, świetlisty portret można stworzyć posiadając aparaty Nikon. To dzięki nim, włosy nie tylko będą rozwiane, ale też poruszone. Niska wartość przysłony, długi czas ekspozycji, małe natężenie światła, to powinno na wystarczyć! Warto pamiętać, że rzeczywisty czas ekspozycji zależy od długości błysku.

Jak ustawić światło, plan oraz sprzęt?

Będziemy potrzebować dwie lampy z podłużnymi softboxami. Dzięki temu zadbamy o efekt „kocich” oczu, czyli źrenice staną się bardziej podłużne niż okrągłe. Dodatkowo możemy mieć pewność, że skóra będzie gładka i nie pojawi się na niej cień. Do stworzenia portretu można użyć aparaty Nikon wraz zestawem lamp Profoto. W zależności od tego, jakie tło chcemy uzyskać, to nie trzeba kupować tła studyjnego. O wszystkim w tym przypadku decydują proporcje, wystarczy, że zachowa się odpowiednią odległość od ściany.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back To Top